چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

به مناسبت شصتمین زادروز دکتر مرتضی مجدفر داستان‌نویس و روزنامه‌نگار آذربایجانی و به پاس تجلیل از چهار دهه فعالیت آموزشی و تربیتی ایشان، ویژه‌نامه‌ای در حال تهیه و تدوین است. سرپرستی گروه تهیه کننده این ویژه‌نامه را دکتر ابراهیم اصلانی دوست نزدیک و همکار قدیمی دکتر مجدفر بر عهده دارند.
دکتر مرتضی مجدفر علاوه بر ویراستاری و آماده‌سازی ده‌ها کتاب برای انتشار و مدیریت چندین روزنامه و مجله آموزشی و ادبی فارسی و ترکی، بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب به زبان فارسی نیز در زمینه تعلیم ‌و تربیت تالیف، ترجمه و منتشر کرده است. به طوری که مجموع شمارگان کتاب‌های چاپ شده وی از یک میلیون و هفتصد هزار نسخه افزون‌تر رفته است. وی در دوران بازنشستگی خود نیز از طریق کارگاههای آموزشی برگزار شده در نقاط مختلف کشور، مشغول انتقال تجارب به آموزگاران و معلمان تازه وارد به حوزه آموزش‌وپرورش و مدیران است.
با توجه به سال‌ها فعالیت مستمر دکتر مجدفر در حوزه ادبیات ترکی آذربایجانی و روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، بخشی از این ویژه‌نامه به آثار ارسالی شعرا، نویسندگان و شخصیتهای اجتماعی و ادبی آذربایجانی اختصاص خواهد یافت.
دکتر مجدفر ویراستار، مؤلف و مترجم ۱۸ عنوان کتاب داستان، شعر و رمان به زبان ترکی آذربایجانی نیز هست که از آن جمله می‌توان به: «کوچه‌لره سو سپمیشم»(مجموعه داستان کوتاه)، «آپار منی»(ترجمه اشعار فارسی پونه ندایی)، «قارادوواق»(مجموعه داستان‌های مینیمال)، «قیرمیزی سئوگی»(مجموعه داستان کوتاه)، «باخ گؤر کیمدیر؟ نه‌چی‌دیر؟»(مجموعه شعر کودک)، «دامجی‌لار»(ترجمه نمونه‌های ادبیات جهان)، «ایتیردیک قارانلیغی اویانیشدان سونرا»(ترجمه اشعار فارسی پونه ندایی)، «گؤزلریندن آنما یاغیر، اللریندن گونش»(ترجمه اشعار فارسی مهدی شادخواست)، «قارقالار دا اؤلورلر»(ترجمه کتاب «کلاغ‌ها هم می‌میرند» داود غفارزادگان) و «آچار، آچار، آچارلار…» (ترجمه منظوم مجموعه اشعار فارسی اکرم کشایی) اشاره کرد.
از تمام کسانی که می‌خواهند با ارسال نوشته‌های فارسی و ترکی آذربایجانی خود (اعم از مقاله‌، یادداشت، خاطره، شعر و دیگر قالب‌های ادبی) در این ویژه‌نامه مشارکت کنند درخواست شده است نوشته‌ها و آثار خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۱/۳۱ به نشانی‌های دبیر این ویژه‌نامه به شرح زیر ارسال کنند:

ایمیل:
ebrahim.aslani.edu@gmail.com

آی دی تلگرامی:
@EBRAHIM_ASLANI

چاپ

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه‌نامه تجلیل از دکتر مرتضی مجدفر تهیه و تدوین می‌شود

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

ویژه‌نامه تجلیل از دکتر مرتضی مجدفر تهیه و تدوین می‌شود

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

ویژه‌نامه تجلیل از دکتر مرتضی مجدفر تهیه و تدوین می‌شود

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی