چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

Ashiqlar-Ahmad Asadi 2015 yaz - photo-Huseyn Vahidi
عاشیق ادبیاتی آراشدیرمالاری کیتابی ساتیشدادیر

اورمونون اوستاد عاشیقلارینی تانیتدیرماغی و عاشیق صنعتی باره‌سینده عمومی معلوماتی اوخوجولارا چاتدیرماغی اؤزونه مقصد گؤتورن “آشیق ادبیاتی آراشدیرمالاری” کیتابی ساتیشدادیر.
گنج آراشدیریجی جناب احمد اسدی‌نین تشبثوایله یاییلان بو کیتاب اوچ بؤلومدن عبارتدیر: بیرینجی بؤلومده عاشیق صنعتی باره‌ده عمومی معلومات وئریلیب، ایکینجی بؤلومده “اورمو عاشیقلیغینین اولدوزلاری” باشلیغی آلتیندا اورمونون اوستاد عاشیقلارینین بیر تعدادی تانیتدیریلیب و اوچونجو بؤلومده ایسه “قول-قانادلار” عنوانی آلتیندا اذربایجانین تانینمیش اوستاد عاشیقلاری او جومله‌دن: عاشیق قشم، عاشیق میکائیل و عاشیق چنگیز و … حاقیندا معلومات وئریلیبدیر.
امکداشیمیز حسین واحدی جنابلاری بو کیتابین تانیتدیرماسی باره‌ده قیسا بیر یازیدا بئله یازمیشدیر:

***

vahedi
حسین واحدی

عاشیق‌ها یا اوزان‌ها (عاشیق‌لار/اوزان‌لار) و یا همان نوزاندگان ساز سنتی آذربایجان میراث داران بخش بزرگی از ادبیات شفاهی آذربایجان هستند که از گذشته تا کنون پاسدار میراث فرهنگی و فولکلوریک این دیار می‌باشند.
عاشیقها دارای خصوصیاتی ارزنده از جمله مردم داری، خوش باطن بودن و داشتن سجایای اخلاقی و انسانی و معنوی بالایی هستند که با الهام از طبیعت و زیبایی‌های آن با آهنگ دلنوازشان تاریخ، هنر، طبیعت، جنگ‌آوری، مهر، محبت و عطوفت را پیش چشم انسان‌ها زنده کرده و در ذهن آنها مجسم می‌سازند.
کتاب “آشیق ادبیاتی آراشدیرمالاری” نوشته محقق، شاعر و نویسنده‌ی خوش‌ذوق، خستگی ناپذیر و جوان اورموی آقای “احمد اسدی” نیز در راستای معرفی برخی عاشیق‌ها و همچنین نگاهی علمی-پژوهشی بر مباحث عاشیقی نوشته شده است. مطالب این کتاب در سه بخشِ “عمومی باخیش”، “اورمو عاشیقلیغینین اولدوزلاری” و “قول-قانادلار” آورده شده است.
در بخش نخست این کتاب نگاهی عمومی به تاریخ این هنر و همچنین به معرفی مکتبها و سبکهای آن پرداخته شده است. نویسنده در قسمتی از این بخش جستجویی در کتاب “حیدربابایا سلام” استاد شهریار نیز داشته و از میان اشعار آن شاعر بزرگوار که اشاراتی به هنر عاشیقی داشته را معرفی نموده است:
حیدربابا کندین تویون توتاندا
قیز گلینلر حنا پیلته ساتاندا
بگ گلینه دامنان آلما آتاندا
منیم ده او قیزلاریندا گؤزوم وار
عاشیقلارین سازلاریندا سؤزوم وار
نویسنده در بخش دوم کتاب، چند تن از بزرگان هنر عاشیقی در اورمیه که به نوعی می‌توان آنها را ستارگانی در آسمان هنر عاشیقی دانست معرفی نموده و زندگی‌نامه‌ی این اساتید را جمع آوری کرده  و ثبت نموده است. بزرگانی همچون، دوللو مصطفی، عاشیق قربان، عاشیق فرهاد، عاشیق عزیز، عاشیق درویش و… که هر کدام برای همه‌ی ما هنرمندانی با ارزش محسوب می‌شوند.
در بخش سوم کتاب  با برخی هنرمندان غیر اورمیه‌ای موسیقی عاشیقی  آشنا می‌شویم. در این بخش زندگی‌نامه‌ی هنرمندانی همچون، عاشیق چنگیز، عاشیق قشم، عاشیق میکائیل و…  آورده شده که آشنایی با هنرمند جوان هنر عاشیقی به نام عاشیق “میررضا ساجدی” در نوع خود جالب و ارزشمند است.
در پایان امیدوارم با ارج نهادن به زحمت‌کشان فرهنگ، هنر و فولکلور آذربایجان بتوانیم داشته‌هایمان را به نسلهای آینده انتقال دهیم، همانطوری که پدرانمان این کار را انجام داده‌اند.

چاپ

3 پاسخ

  1. آشیق موسیقی سینه بیر بئله گؤستردیگیز امکلر اوچون وار اولون…آشیق ادبیاتی ساده جه بیزه قالان بابالارین، آتالارین سؤزون دانیشمیر…حال بو ایندیکی زامانیمیزداندا دانیشیر…آشیق موسیقی سینده فلسفه باخیشلی دوشونجه یاتیب…بو دوشونجه نی دویوماق هر بیر کیمسه نین ایشی دئییل…

  2. اورمو اشیق صنعتی حاققیندا علمی اراشدیرمالار اپاران احمد اسدی جنابلارینا بو کیتابیندان دولایی تشکور ائدیریک.

    اورمو اشیق صنعتیمده گرچکتن بیر اوزمان کیمی یازماغا و دانیشماغا سؤزو و بیلگی سی اولان نادیر انسانلاریمیزدان بیری احمد اسدی جنابلاری دیر.

  3. سلام. سالهاست کار جوان خوش ذوق احمد اسدی را پی می گیرم. از هر کسی که از دستش بر می آید درخواست می کنم از کار احمد اسدی حمایت کند. اسدی، به تنهایی کار یک فرهنگستان و نهاد جمع آوری فرهنگ عامه را انجام داده است. از متمولان آذربایجانی خواهش می کنم کتاب اسدی را بخرند و به رایگان به کتابخانه های آذربایجان و مدارس اهدا کنند. اسدی، نیازمند کمک نیست، فرهنگ آذربایجان نیازمند یاری است. با قدردانی از اسدی ها، به دیگر علاقه مندان فرهنگ آذربایجان نشان دهیم که تنها نیستند. این کتاب احمد اسدی و نیز وبلاگ او (گنج عاشیقلار بلاگفا دات کام) به تنهایی گویای عظمت کار اوست. در مقابل او سر تعظیم فرو می آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عاشیق ادبیاتی آراشدیرمالاری کیتابی ساتیشدادیر

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

عاشیق ادبیاتی آراشدیرمالاری کیتابی ساتیشدادیر

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

عاشیق ادبیاتی آراشدیرمالاری کیتابی ساتیشدادیر

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی