ایشیق
چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
سسلندیرن: ایشیق

تسلیت آذربایجان! تسلیت هموطن!

به دنبال بارش سنگین چند روز اخیر در بخشهایی از شمال غرب کشور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و کردستان تحت تاثیر این بلای طبیعی قرار گرفت و عده‌ای از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. در شهرستانهای چاراویماق، هریس، بستان‌آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان خسارات مالی و جانی فراوانی به ساکنین وارد شد. بیشترین بارش در حدود ۴۷٫۵ میلیمتر در خسروشاه به وقوع پیوست. در بستان آباد نیز وزش باد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
در اثر بارش‌های بی‌سابقه، تعدادی از رودخانه‌ها در استان‌های آذربایجان طغیان کردند. همچنین تعدادی از جاده‌های ارتباطی مسدود شده و چند پل نیز تخریب شدند. چند روستای در معرض سیل نیز تخلیه شدند. در آذرشهر، چند خودروی متوقف در زیر پل غله‌زار بر روی سئل‌چایی با آمدن موجی از سیل، گرفتار سیل شده و پس از مدتی به همراه سرنشینان‌شان ناپدید شدند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، در استان آذربایجان شرقی در مجموع ۳۷ نفر درگیر سیل بودند که ۱۷ نفرشان در آذرشهر و ۲۰ نفرشان نیز در روستای چنار عجب‌شیر دچار حادثه شدند. هفت نفر از جان باختگان این حادثه اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر، چهار فرزند و یک عروس خانواده بودند که به دلیل قرار گرفتن منزل‌شان در مجاورت رودخانه جان خود را از دست دادند و از این خانواده تنها یک نوجوان باقی مانده است. از ۱۷ مورد مفقودی در آذرشهر تا کنون جسد ۱۱ تن و از ۲۰ نفری که در عجب‌شیر مفقود شده بودند نیز جسد ۱۸ نفر کشف شده است که با این حساب در حال حاضر شش نفر در آذرشهر و دو نفر در عجب شیر مفقود هستند که جستجو برای یافتن‌شان ادامه دارد.
بنا بر اظهار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یک نوجوان در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی، یک تن در یکی از روستاهای تابع بانه به دلیل جاری شدن سیل و چهار نفر نیز در پی رانش زمین در پارک کوثر سقز جان خود را از دست دادند که در مجموع شمار جان باختگان به ۳۵ نفر می‌رسد. در پی این حادثه، در آذربایجان شرقی، یک روز عزای عمومی اعلام شد.
نویسندگان، همکاران و مدیریت «سایت ایشیق» – سایت ادبیات و هنر آذربایجان- این ضایعه‌ی جانسوز را به عموم هموطنان و خانواده‌ها، خویشان و آشنایان جان باختگان تسلیت می‌گوید و خود را در غم این عزیزان هموطن شریک می‌داند

چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تسلیت آذربایجان! تسلیت هموطن!

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

تسلیت آذربایجان! تسلیت هموطن!

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

تسلیت آذربایجان! تسلیت هموطن!

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی