چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

torabi
خبر : «دکتر علی‌اکبر ترابی» درگذشت.

با کمال تاسف به اطلاع هموطنان گرامی می‌رسانیم که ساعتی پیش(بعد از ظهر روز چهارشنبه ۳۰ تیر ۹۵) جامعه‌شناس برجسته کشورمان دکتر علی‌اکبر ترابی در سن ۹۰ سالگی در بیمارستان شهید مدنی تبریز در گذشت.
استاد دکتر علی‌اکبر ترابی (حلاج‌اوْغلو) زاده‌ی تبریز (۱۳۰۵)، دانش‌آموخته‎ی دانشگاه سوربن فرانسه, دارای درجه‌ی دکترا در رشته‎ی جامعه‌شناسی و فلسفه‎ی علوم, یکی از چهره‌های برجسته‎ی علمی و از اندیشمندان بنام ایران بودند که از نخستین دوره‌ی فعالیّت علمی و فرهنگی خود در دانشگاه تبریز (دکتر ترابی در سال ۱۳۵۹ بازنشسته شده‌اند) تا به امروز، پیگیر و خستگی‌ناپذیر در راستای نهادینه کردن دانش اجتماعی و گسترش بینش علمی جامعه جان‎فشانی می‌کردند. ایشان, به خاطر کوشش و مجاهدت پی‌گیر در آگاهی‎بخشی مردم و دانش‌پراکنی و تأثیرگذاری‌اش بر بخش گسترده‌ای از جریانات روشنفکری، دانشگاهی و نیروهای مبارز و ترقی‌خواه جامعه؛ در بین نخبگان کشور، به متفکری ژرف‌بین، آزاداندیش، مستقل و مردم‌گرا معروف بودند.
«ایشیق» – سایت ادبیات و هنر آذربایجان- فقدان دانشمند برجسته‌ی کشور دکتر علی‌اکبر ترابی را به عموم هموطنان، بویژه به جامعه علمی کشور، کنشگران اجتماعی و دوستداران فرهنگ و ادبیات ایران و آذربایجان تسلیت می‌گوید. آرزوی بردباری و صبر برای خانواده محترم ایشان و دوستان و آشنایانش را داریم. یادش گرامی و جاودان باد.

***

خبرهای تکمیلی متعاقبا به اطلاع هموطنان گرامی خواهد رسید.

تشییع:
روز یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۰ قبل ازظهر از مقابل مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز (راهنمایی، جنب شهرداری منطقه۲) به سوی قطعه هنرمندان وادی رحمت

بزرگداشت:
روز یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶ تا ۸ بعداز ظهر، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن (سینما ناجی)

dr-torabi

چاپ

4 پاسخ

  1. آذربایجان – ایران هنر و دوشونجه جامعه سینه تسلیت —-عزیزلر سیزین باشیز ساغ اولسون ۰
    احترامیله حسین آرزو – آیووآ – آمریکا – جولای ۲۳ – ۲۰۱۶

  2. تبریز انیورسیتسینده اویرنچی زامانی ۱۳۴۷ ده یادیما گلن دکتر ترابینبن عمومی معلوماتلی دانشیقینا شاهداولوب. روحی شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر : «دکتر علی‌اکبر ترابی» درگذشت.

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

خبر : «دکتر علی‌اکبر ترابی» درگذشت.

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

خبر : «دکتر علی‌اکبر ترابی» درگذشت.

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی