ایشیق
چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
سسلندیرن: ایشیق

Nam avaran Urmiye - photo - Huseyn Vahedi 2016
جلد دوم کتاب «نام آوران اورمیه» منتشر شد

جلد دوم کتاب وزین «نام آوران اورمیه» که زندگینامه بزرگان و نام‌آوران این بخش از میهنمان را در بر می‌گیرد توسط انتشارات اختر منتشر و به بازار کتاب کشور عرضه شد.
آقای حسین واحدی روزنامه‌نگار اورموی در معرفی این کتاب می نویسد:
“جلد اول این کتاب به سال ۱۳۸۹ توسط انتشارات تکدرخت تهران منتشر گردید. حال جلد دوم کتاب مزبور به سال ۱۳۹۴ بچاپ رسیده است که جلد دوم دربردارنده شخصیتهای جلد اول نیز می‌باشد. چرا که نویسنده سعی بر آن داشته که منبع و رفرنسی جامع از زندگی بزرگان و نام آوران شهرستان اورمیه را پدید آورد تا بر ماندگاری و جامع بودن اثر خود بیافزاید.
نام آوران اورمیه حاوی زندگینامه ۳۶۵ شخصیت و بزرگان این مرزوبوم است که توسط نویسنده جوان اورموی «علی بابایی نیولویی» در۷۵۰ صفحه تألیف گردیده است که در حدود ۴۰ تن از این شخصیت‌ها مربوط به دوره‌ی معاصر می‌باشند.
در این کتاب از سوی نویسنده سعی شده که تمامی شخصیتهای برجسته و بزرگانی که در راستای پیشرفت و افتخار و خدمت صادقانه به خاک خویش قدم برداشته‌اند ذکر حالی کرده باشد.
نویسنده شخصیتهای کتاب را در پنج فصل جداگانه گنجانده است:
فصل اول: علما، فقها و عرفا
فصل دوم: حاکمین، خوانین و سرداران
فصل سوم: شعرا، ادبا و نویسندگان
فصل چهارم: هنرمندان و نقاشان
فصل پنجم: بزرگان و نام آوران آذربایجانی متوطن اورمیه
در باب فصل پنجم نویسنده در جهت تاثیرگزاری و تاثیر پذیری بزرگان غیر اورمیه‌ای از فرهنگ و یا پیشرفت فولکلور این کهن‌شهر کوشیده‌اند، ذکر حالی کرده است.
در باب شخصیت‌های معاصر نیز سعی برآن شده تا ذکرحال شخصیتهای برجسته و شناخته شده ذکر گردد و شاید تنی چند نیز از قلم افتاده باشند، ولی در جهت حمایت و تحسین این بزرگواران با توجه به موقعیت استراتژیکی منطقه الزامی به نظر می‌رسیده است.
امیدوارم با تلاش این نویسنده‌ی جوان جلد بعدی نام آوران اورمیه‌ای را نیز در سالهای نزدیک مشاهده کنیم.
ضمناً، جهت تهیه این کتاب ارزشمند، در تبریز به نشر اختر (شماره تماس: ۰۴۱ -۳۵۵۵۵۳۹۳) مراجعه کرده و یا از طریق ایمیل نویسنده (babayinivluyi@yahoo.com) سفارش خود را اعلام نمایید.” (حسین واحدی)

چاپ

2 پاسخ

  1. با سلام من کتاب نام آوران رو تهیه کردم. بسیار جالب و جامع هستش. ممنون از مؤلف کتاب که مشاهیر شهر ارومیه رو این چنین جامع کرده است.

  2. ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای بابایی که با تلاشهای وافر در حال خدمت رسانی به فرهنگ این مرزو بوم می باشند. کتاب نام آوران از کتب وزین در باب مشاهیر اورمیه محسوب می گردد و قابل تقدیر است. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جلد دوم کتاب «نام آوران اورمیه» منتشر شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

جلد دوم کتاب «نام آوران اورمیه» منتشر شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

جلد دوم کتاب «نام آوران اورمیه» منتشر شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی