ایشیق
چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
سسلندیرن: ایشیق

۵۷۳۵۴۳۲۹توران میرهادی درگذشت

بانو توران میرهادی شخصیت بنام و شناخته شده‌ی حوزه‌ی ادبیات کودکان کشور که به مادر آموزش و پرورش مدرن ایران معروف بود در سن ۸۹ سالگی در تهران درگذشت.
توران میرهادی متولد ۱۳۰۶ از ۲۷ شهریورماه به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری بود. وی استاد ادبیات کودکان، نویسنده، متخصص آموزش و پرورش و یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی بود که بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود.
ایشان همچنین یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک بود و از سال ۱۳۵۸ نیز سرپرستی تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را برعهده داشت. این شخصیت فرهنگی از سوی موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به‌عنوان نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است.
پیکر بانو توران میرهادی ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ آبان از محل خانه هنرمندان تشییع و در امامزده عبدالله به خاک سپرده خواهد شد.
درگذشت این کوشنده‌ی بنام ادبیات کودکان را به خانواده محترم، دوستان، همکاران ایشان و فعالین حوزه ادبیات کودکان میهنمان تسلیت میگوییم .یادش گرامی باد.

مهدی قاسم‌نژاد(آیدین صاباح)
چاپ

یک پاسخ

  1. سانحه ناگوار تصادف قطار تبریز- مشهد و آتش گرفتن آن ( در مورخه جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ در مسیر سمنان ) ، باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان و همشهریان عزیزمان شده است، بنوبه خود این حادثه تاسف بار را به بازماندگان و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توران میرهادی درگذشت

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

توران میرهادی درگذشت

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

توران میرهادی درگذشت

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی