چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

photo_2016-01-04_10-55-53
عواید حاصل از فروش کتاب «حمید آرش آزاد» به «جمعیت خیریه قلبهای سبز» اختصاص یافت.

همزمان با ۴ دی سالروز تولد حمید آرش آزاد چاپ دوم کتاب “جولو- جولویه قالمادی” منتشر شد.
حمید آرش آزاد، نامی‌آشنا در ادبیات طنز آذربایجان به شمار می‌آید. گستردگی فعالیت‌های این طنزپرداز نامی ‌آذربایجان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، کثرت تولیدات فکری و ایجاز و اختصار در اشعار و نوشته‌های طنز زنده یاد حمید آرش آزاد از عوامل موفقیت این شاعر است. تا آنجا که به دلیل استقبال علاقه‌مندان از اشعار این نویسنده، یکی از کتاب‌های فاخر او به چاپ دوم رسید.
در همین رابطه باخبر شدیم که چاپ دوم کتاب “جولو- جولویه قالمادی” نوشته حمید آرش آزاد همزمان با چهارم دی ماه سالروزتولد ایشان هم منتشر شده و در پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است و عواید حاصل از انتشار و فروش این کتاب به « جمعیت خیریه قلبهای سبز» تبریز اختصاص خواهد یافت.
گفتنی است این کتاب حاوی اشعار طنز فارسی و ترکی بوده که در ۲۱۶ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات اختر به چاپ رسیده است.
چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۸۴ منتشر شده و طرح روی جلد این کتاب اثر هنرمند و کاریکاتوریست نامدار استان و کشورمان، استاد رحیم بقال اصغری است.
علاقمندان می‌توانند این کتاب را از آدرس موسسه خیریه قلبهای سبز- تبریز خیابان شریعتی جنوبی -روبروی دانشکده پرستاری خیابان سعدی پلاک ۳۷-و تلفن تماس: ۰۴۱۳۵۵۳۳۲۸۵ دریافت نمایند.
گفتنی است، جمعیت خیریه قلبهای سبز بعنوان نخستین موسسه خیریه با اهداف آموزش – تحصیلی در تبریز، به عنوان یک تشکل غیر انتفاعی، غیر دولتی و غیر سیاسی فعالیت خود را بصورت تخصصی در امر حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت متمرکز نمود. همچنین جمعیت خیریه قلبهای سبز تبریز در مهرماه سال ۸۸ طی مذاکرات انجام گرفته با موسسه محک تهران (حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ) مسئولیت تشکیل پرونده کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز به جمعیت خیریه قلبهای سبز واگذار شد. کلیه مدارک در رابطه با کودکان مبتلا به سرطان اخذ و کلیه هزینه‌های درمانی و در رابطه با کودکان غیر بومی‌ هزینه‌های ایاب و ذهاب و اقامت در مسافرخانه پرداخت می‌گردد.
لازم بذکر است، استاد فقید حمید آرش آزاد متولد ۴ دی ماه ۱۳۲۷ تبریز بود.
وی فعالیت جدی روزنامه‌نگاری خود را از سال ۱۳۶۹ و از روزنامه فروغ آزادی که بعدها به مهدآزادی تغییر نام داد آغاز و بعد از همکاری با آن روزنامه وچند روزنامه دیگر، از سال ۱۳۷۹ تا هنگام فوت در سال ۱۳۸۹ با روزنامه امین همکاری داشت.
حمید آرش آزاد همچنین از سال ۱۳۷۲ همکاری خود با موسسه «گل آقا» را آغاز کرد و آثار طنزآمیز خود را در قالب شعر و نثر، در هفته‌نامه و ماهنامه‌ی «گل آقا» و نیز «بچه‌ها. . . گل آقا» به چاپ رساند.
او یکی از «همکاران پیوسته» در گل آقا بود که همکاری بسیار جدی و دایمی داشت و آثار طنزآمیزش با نام‌هایی چون: «گول اوْغلان»، «قزلباش»، «طوطی بالاسی»، «بچه طوطی»، «بیگلر بیگی»، «وروجک تبریزی»، «لک لک کوتوله»، «خان‌دایی»، «کوره‌باشی اوشاغی»، «آراز» و. . . در نشریات مختلف «گل آقا» به چاپ رسیده است. در ضمن، او نخستین کسی بود که شعرهای طنزآمیز به زبان ترکی را در «هفته‌نامه‌ی گل آقا» به چاپ رساند.
استاد آرش آزاد همچنین با ویژه نامه طنز روزنامه اعتماد هم همکاری داشت.
از استاد آرش‌آزاد تا امروز، کتاب‌های «مفتون خاک» اثر «طالب آب آیدین»، «یاغی» اثر «یاشار کمال»، «گرگ‌های قانلی‌دره» اثر «دورسون چاملیجا» و «مسافران سیاره‌ی آلفا» اثر «امیل پتایا» ترجمه و منتشر شده و علاوه بر آن وی کتاب «هوپ- هوپ‌نامه» اثر «میرزا علی‌اکبر طاهرزاده- صابر» را از الفبای سیریلیک به خط رایج در ایران برگردانده و به چاپ رسانده است.
از اشعار «ترکی» و «فارسی» وی نیز دو کتاب به نام‌های «جیزیغیندان چیخما بالا» و «جولو- جولویه قالمادی» منتشر شده که بلافاصله در نخستین ماه‌های بعد از چاپ، به فروش رسید ونایاب شد.
در حال حاضر نیز، ده‌ها داستان کوتاه طنزآمیز و بیشتر از دو هزار قطعه از اشعار طنز سیاسی- اجتماعی در انتظار چاپ و انتشار قرار دارند.
گفتنی است آخرین کتاب استاد آرش آزاد به نام «اوخو آت یایین گیزلت!» در سال ۱۳۹۰ منتشر شد.
درجشنواره‌ی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۷۷ و یک بار در جشنواره‌ی استان زنجان ۱۳۸۴، توانسته است کسب مقام اول رشته‌ی «طنز» در میان طنزپردازان استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی طی سال‌های ۷۷ و ۸۴ و کسب چندین رتبه برتر مسابقات سراسری طنز، شعر، مقاله و جدول، از مهم‌ترین افتخارات این نویسنده پرکار و بی‌ادعا به شمار می‌رود.
همچنین در تیرماه سال ۱۳۸۹ و در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمالغرب کشور، استاد حمید آرش آزاد ضمن کسب مقام نخست رشته سرمقاله این جشنواره، به پاس سال‌ها خدمت در عرصه روزنامه نگاری، به عنوان پیشکسوت مورد تجلیل مسوولان برگزاری این جشنواره قرار گرفت.
این استاد فقید سرانجام و پس از قریب به ۳۵ سال فعالیت فرهنگی و هنری در بیست و سوم مردادماه سال ۸۹ در اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.
تنظیم و ارسال خبر: سهند

چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عواید حاصل از فروش کتاب «حمید آرش آزاد» به «جمعیت خیریه قلبهای سبز» اختصاص یافت.

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

عواید حاصل از فروش کتاب «حمید آرش آزاد» به «جمعیت خیریه قلبهای سبز» اختصاص یافت.

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

عواید حاصل از فروش کتاب «حمید آرش آزاد» به «جمعیت خیریه قلبهای سبز» اختصاص یافت.

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی