ایشیق
چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
سسلندیرن: ایشیق

«دکتر لطیفی»* حامی حقوق کودکان بود. یادش گرامی باد
بشنوایی(مسئول «خانه کودک شوش»**)

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هرکسی قصه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارندش بیاد
(زنده یاد ژاله اصفهانی)

حدود چهار سال پیش برای اولین بار به همراه آقای فرشباف*** با آقای دکتر لطیفی یقین آشنا شدم. دکتر در بیمارستان سیدالشهدا واقع درچهارراه گلوبندگ مشغول طبابت بودند که به «خانه کودک شوش» نزدیک بود. در بدو ورود با خوشرویی و تواضع از پشت میزش بلند شد و به استقبال ما آمد. آقای فرشباف مرا معرفی کرد و دکتر ضمن احوالپرسی از حال و وضع کودکان ما در «خانه کودک شوش» و از درسشان سوال کردند. فهمیدم که با مرکز و نوع کارمان آشنا هستند. به سوالاتشان جواب دادم. دکتر با علاقه بسیار برای ادامه این راه انسانی تشویقم کردند و… در ادامه از من خواستند که برای درمان، آزمایش، عکس، جراحی‌ها و مراقبت کودکانمان از ایشان کمک و مشورت بگیرم. من از این لطف دکتر بسیار خوشحال شدم و این فرصت بدست آمده را به مددکار «خانه کودک شوش» اطلاع دادم و نماینده مددکاری را هم حضورا با اقای دکتر آشنا کردم. قرارشد که در مقابل دادن نامه‌ای از مددکاری خانه کودک و تلفن اینجانب، کودکانمان از خدمات و امکانات این مرکز درمانی بهره‌مند شوند و….
حدور ۱۵ روز قبل با ایشان تماس داشتم که هم از حالشان جویا شوم و هم کو‌دکی را برای درمان معرفی کنم. بعد از احوالپرسی سوال کردم: «دکترجان این روزا بیمارستان ‌که تشریف نمی‌برید؟» فرمودند: «چرا می‌روم. بیماران چه کنند؟ آنها تو این روزهای سخت نیازمند ما هستند.» خدمتشان‌ گفتم: «دکتر، شما هم بیماری سختی داشتید؛ مراقب سلامتی خودتان باشید!» گفتند:«مواظبم. کارهای ایمنی و مراقبتی را انجام می‌دهم و….» با تاکید و دلشوره خداحافظی کردم.
با نهایت تاسف و تالم بسیار امروز اطلاع پیدا کردم که ایشان چند روز پیش بر اثر بیماری کرونا دارفانی را وداع گفته‌ و ما را به سوگ نشانده‌اند و ما و کودکانمان در «خانه کودک شوش» از زیر مجموعه «انجمن حمایت از حقوق کودکان» را تنها گذاشته‌اند. روحشان قرین رحمت و یادشان در دل و جان ماندگار.
۹۹/۵/۱۱

*: دکتر جلیل لطفی –  متخصص جراحی کلیه – مجاری ادراری (اورولوژی)

**: (خانه کودک شوش) اولین پروژه اجرایی «انجمن حمایت از حقوق کودک» است که در سال ۱۳۷۹ابتدا در منطقه شمال شرقی میدان شوش آغاز به کار کرد و سپس در سال ۱۳۸۵به محل فعلی‌اش در خیابان هرندی انتقال یافت. خانه کودک شوش به عنوان یکی از برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق کودکان از مهر ماه ۱۳۷۸ فعالیت خود را در زمینه طرح توانمندسازی کودکان در وضعیت دشوار با تأکید بر «کودکان کار» به وسیله شورای هماهنگی طرح و یکی از متخصصان جامعه شناس فعال در طرح آغاز کرد. گروه های پیش بینی شده در این طرح عبارتند از: تحقیق و پژوهش، سلامت (مددکاری و بهداشت)، روابط عمومی، آموزش فرهنگی (هنر، ورزش، حرفه آموزی، سوادآموزی) و امور داوطلبان که در قالب شورای هماهنگی وظیفه سیاستگذاری پروژه را با نظارت هیئت مدیره انجمن برعهده دارند.

***: حبیب فرشباف – شاعر، نویسنده و معلم آذربایجانی

مهدی قاسم‌نژاد(آیدین صاباح)
چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

«دکتر لطیفی»* حامی حقوق کودکان بود. یادش گرامی باد / بشنوایی(مسئول «خانه کودک شوش»**)

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

«دکتر لطیفی»* حامی حقوق کودکان بود. یادش گرامی باد / بشنوایی(مسئول «خانه کودک شوش»**)

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

«دکتر لطیفی»* حامی حقوق کودکان بود. یادش گرامی باد / بشنوایی(مسئول «خانه کودک شوش»**)

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی