چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

مراسم یادبود استاد مظفر درفشی- شخصیت اجتماعی، شاعر مبارز و یکی از کوشندگان راه آزادی و عدالت اجتماعی- امروز یکشنبه ۱۹ بهمن با شرکت بیش از ۲۵۰ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی، اعضای انجمن‌های ادبی- مدنی آذربایجانی و گروهی از اعضای کانون نویسندگان ایران از جمله پرویز بابایی، فریبرز رئیس‌دانا، محسن حکیمی، حسن اصغری، علیرضا جباری، حسن صانعی، اصغر مهدی‌زادگان و … به نحو باشکوهی در تهران برگزار شد.

در این مراسم که به همت انجمن‌ ادبی صابر ترتیب داده شده بود، بیش از ۲۰ نفر از حاضرین در باره شخصیت اجتماعی و هفتاد سال فعالیتهای ادبی و مبارزات آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه استاد مظفر درفشی به سخنرانی پرداخته و اشعاری را قرائت کردند.

اجرای این مراسم یادبود توسط حسین شهرک از اعضای هیئت مدیره انجمن ادبی صابر به دو زبان ترکی آذربایجانی و فارسی صورت پذیرفت.

مراسم با سخنرانی ابراهیم دارابی، نویسنده رمان «اشک سبلان» شروع شد و در ادامه بیانیه انجمن‌های ادبی- فرهنگی آذربایجان توسط ائلدار موغانلی و بیانیه کانون نویسندگان ایران توسط رضا خندان قرائت گردید.

همچنین آقایان احمد پوری، حبیب فرشباف، نریمان ناظم، بهروز چای‌اوغلو، کریم مشروطه‌چی، عدالت دومان، اکبر آزاد، دکتر جوادی، یانار، کریم قربانزاده، اکبر قاداش، گیتا درفشی، رحیم کاویان، خانم بصیر، الماس شکاری، ائللر و مجید اسلامی به نمایندگی از انجمن‌های ادبی و نهادهای فرهنگی و بابک درفشی (فرزند) و نریمان درفشی (برادر مظفر درفشی) نیز به نمایندگی از خانواده‌ی او سخنرانی کردند.

اجرای موسیقی عاشیقی آذربایجانی و موسیقی مقامی توسط عاشیق محبوب، عاشیق سخاوت، خسروشاهی و ابراهیم تفضلی از دیگر قسمت‌های مراسم یادبود این انسان فرهیخته و مبارز خستگی‌ناپذیر بود.

مراسم با سخنرانی شاعر و روزنامه‌نگار آذربایجانی و از دوستان نزدیک استاد درفشی، آقای حسن ریاضی (ایلدیریم)، که در طول درمان وی از نزدیک با ایشان در ارتباط بود، خاتمه یافت. آقای ریاضی در بخشی از سخنان خود گزارشی از روند بیماری و درمان استاد درفشی ارائه داد و به نمایندگی از بانیان مراسم ضمن قدردانی از حاضرین آخرین سخنان استاد درفشی در بستر بیماری را برای حاضرین بازگو نمود.

در زیر گزارش تصویری این مراسم تقدیم می‌گردد:

چاپ

یک پاسخ

  1. حیف لر اولسون
    ندن بیر بئله غریب دوشوللر
    غربت اولماسا قبر اوستی ایله پوزقون اولمازیدی
    تصورایدین تبریزده اولسایدی اشتراک ایدن چوخ اولاردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مراسم یادبود استاد مظفر درفشی برگزار شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

مراسم یادبود استاد مظفر درفشی برگزار شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

مراسم یادبود استاد مظفر درفشی برگزار شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی