چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

chengiz
کنسرت گروه موسیقی دالغا در تهران

گروه دالغا به سرپرستی عاشیق چنگیز مهدی پور در تهران به روی صحنه می‌رود. علی غزنوی،  برگزار کننده کنسرت گروه دالغا در گفتگوی با خبرنگار موسیقی ایسکانیوز با اعلام خبر این کنسرت گفت: عاشیق چنگیز مهدی پور در این کنسرت ضمن نوازندگی ساز  قوپوز و آهنگسازیٰ گروه دالقا را با ۲۱ نوازنده سرپرستی می کند. وی ادامه داد:این کنسرت در سالن بزرگ وزارت کشور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.
سرپرست گروه موسیقی دالقا عاشیق چنگیز مهدی پور نیز در گفتگوی خود با ایسکا نیوز  در همین رابطه گفت: گروه دالقا در این کنسرت ضمن بهره گیری از آنسامبلی تلفیقی سعی داشته برای اولین بار در ایران با رویکردی تازه ای به موسیقی (عاشیق ها) با مخاطبان خود رو در رو شود.
مولف کتاب “عاشیق هاوالاری” در ارتباط با ارکستر خود چنین گفت: در این کنسرت از سازهای موسیقی اصیل آذری در کنار سازهای  موسیقی کلاسیک و سازهای اصیل موسیقی ایرانی استفاده کرده است. وی در آنسامبل خود از سازهای آذری نظیر قوپوز و بالابان و بالابان باس و قوشاناقارا در کنار کنترباس و دف و تنبک و سایر سازهای پرکاسیو ” ریتمیک” بهره گرفته است. این دارنده نشان درجه یک نوازندگی ساز قوپوز از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور در قسمت آوازی این ارکستر از سه خواننده از سبکها و مکاتب مختلف هنری دعوت به همکاری کرده و در این رابطه خاطر نشان کرد: مخاطبان ما در این کنسرت  صدای عاشیق جواد محرمی “خواننده فولکور”، آواز علی نوروزی “خواننده موسیقی اصیل و سنتی” و صدای بهنام ملکی “خواننده تنور اپرا” را با همراهی گروه کر خواهند شنید.
شناخته شده ترین عاشیق معاصر ایران در پایان گفت: ما در این کنسرت از اشعار شعرای آذری زبانی همچون حکیم نباتی، حسن ایلدیریم، حبیب فرشباف و علی جوادپور برای قسمتهای آوازی برنامه استفاده کرده ایم.

زمان و مکان برگزاری کنسرت: ۲ اسفند ۱۳۹۳- تالار بزرگ وزارت کشور – میدان فاطمی تهران
مرکز تهیه بلیط: اینترنتی از طریق: www.84200.ir
تلفنی: ۸۴۲۰۰

چاپ

یک پاسخ

  1. بایک سلام خانوادگی از ته دل واز صمیم قلب ارادتمان را خدمت همه شما سروران و ستاره های هنر و موسیقی دیارمان اعلام می کنیم .درسته که تابه حال نتوانستم در برنامه های شما زنده حضور داشته باشیم ولی آنقدر برنامه هایتان را انهم از شبکه های غیر وطنی با عشق علاقه تعقیب کرده ودیدیم که شور و حلش خیلی بیشتر از حصرین در برنامه های زنده بده .ماقعن افتخار میکنیم به شخصیتتان وقارتان و تمام اون کلمات و صدا های تکتک سازها واواز هایتان .از تبریز باغمیشه .نادر.رقیه . یاشار .ویاسمن .مو فق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنسرت گروه موسیقی دالغا در تهران

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

کنسرت گروه موسیقی دالغا در تهران

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

کنسرت گروه موسیقی دالغا در تهران

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی