چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
ایشیق

کتاب «یادمان صمد» منتشر شد

کتاب «یادمان صمد» با آثاری از نویسندگان شناخته شده در باره صمد بهرنگی از تاثیر‌گذارترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان ایران در ۷۶۰ صفحه و با جلد گالینگور منتشر شد. این کتاب حاوی مقالات و اشعار نویسندگان و شعرای شناخته شده کشور در باره زندگی، آثار و مرگ صمد بهرنگی می‌باشد که به کوشش چهره شناخته شده ادبیات معاصر کشور علی‌اشرف درویشیان(۱۳۲۰ کرمانشاه) تهیه و تدوین شده است. کتاب «یادمان صمد» از سوی نشر موغام تبریز منتشر شده و امور گرافیکی آن را مهیار علی‌زاده (آیخان) انجام داده است.
در کتاب «یادمان صمد» آثاری از: م.ح.آراز، م.آزاد، جلال آل احمد، محمود احیایی، علیرضا اسکندریون، رضا انزابی‌نژاد، رضا براهنی، احمد بصیری، اسد بهرنگی، احمد بیانی، امیررضا بیگدلی، امیرپرویط پویان، حمید تبریزی؛ مجید تبریزی‌وند، علیرضا جباری، اسماعیل جمشیدی، محمدباقر صدر، عمران صلاحی، احسان طبری، اسدالله عمادی، لورانس فارسی، حمزه فراهتی، فرزانه، فناییان، قدسی قاضی‌نئر، اسلام کاظمیه، کاظم کردوانی، خسرو گلسرخی، کاوه گوهرین، محمدهادی محمدی، اکبر معصوم‌بیگی، ف.معلم، حسن ملکی، موسوی فریدنی، حسن میرعابدینی، منوچهر هزارخانی، کهتر یزدانی، نیاز یعقوبشاهی، بهروز دولت‌آبادی، غلامحسین فرنود، رحیم رئیس‌نیا، مفتون امینی، علیرضا نابدل، سهند، علی کاتبی، محمد خلیلی، شیرکو بیکس، عنایت وثوقی و منصور اوجی چاپ شده است.
این کتاب را از طریق فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک به آذرس http://fidibo.com/book/7133 نیز به قیمت ۱۵۰۰۰ هزارتومان و یا ۸٫۵ دلار می‌توان تهیه کرد.
در بخشی از کتاب «یادمان صمد» می خوانیم:
«بهرنگ، برای بچه‌ها، اجتماع را به ارگانیسم انسان تشبیه می‌کند. می‌گوید: ناخوشی‌ها نباید در بدن سالم باشد… فقر، بی‌عدالتی، بی‌کاری، مرض و بی‌دوایی، گرسنگی، ورشکستگی، دروغ، دزدی و جنگ، ناخوشی‌هایی هستند که فقط در اجتماع ناسالم دیده می‌شوند و همان‌طور که در ناخوشی، میکروب آن را باید شناخت و دوای ضد آن را باید به ناخوش داد، باید علت همه‌ی این بیماری‌های اجتماعی را هم بشناسیم. بهرنگ به بچه‌ها می‌گوید، همیشه از خود سؤال کنید چرا رفیق همکلاسم را به کارخانه‌ی قالی‌بافی فرستادند؟ چرا بعضی‌ها دزدی می‌کنند؟ چرا اینجا و آنجا جنگ خونریزی وجود دارد؟».

چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب «یادمان صمد» منتشر شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

کتاب «یادمان صمد» منتشر شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

کتاب «یادمان صمد» منتشر شد

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی