ایشیق
چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
سسلندیرن: ایشیق

image635588430946460827فراخوان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستایی

گروهی از نویسندگان کودک و نوجوان، معلمان و فعالان امور اجتماعی در نظر دارند هر ماه کتابخانه‌های یک یا دو مدرسۀ روستایی را با کتابهای مناسب ویژۀ کودکان و نوجوانان و نیز برخی کتابهایی که می‌تواند مورد استفادۀ معلمان قرار گیرد، تجهیز کنند. نویسندگان عضو این گروه، کتابها را در وهلۀ اول از میان کتابهای تألیفی یا ترجمه‌ای خود انتخاب یا با بودجۀ اختصاص یافته از محل حق‌التألیف دریافتی بابت آثار خود، نسبت به خرید کتاب مناسب اقدام می‌کنند. هم‌چنین معلمان و فعالان امور اجتماعی عضو گروه، به فراخور توان خود، هر ماهه برای این کار، مبلغی را اختصاص می‌دهند. نظر به این که اعضای این گروه، عمدتاً آذربایجانی هستند، فعلاً و برای شروع کار، مدارس روستایی استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان مد‌نظر خواهند بود. بدیهی است در صورت مشارکت افراد بیشتری در گروه، مدارس روستایی و حتی شهری سایر مناطق کشور عزیزمان ایران نیز زیر پوشش طرح رفته و با کتابهای مناسب تجهیز خواهند شد.
اینک توجه علاقه‌مندان فرهنگ و کسانی را که خواهان ایجاد عدالت آموزشی- فرهنگی در میان دانش‌آموزان ایرانی هستند، به نکات زیر جلب می‌کند:
۱٫ هیئت ادارۀ این گروه از میان خود، آقایان حبیب فرشباف(شاعر و ادیب)، مرتضی مجدفر(نویسنده و پژوهشگر) و ابراهیم اصلانی(نویسندۀ کودک ونوجوان و روان‌شناس) را به عنوان ناظر اجرای طرح برگزیده‌اند.
۲٫ نویسندگان، معلمان و فعالان امور اجتماعی می‌توانند ضمن تماس با تلفن زیر، کتابهای خود را به ستاد اجرایی طرح تحویل دهند.
۳٫ دقت شود کتابهای تحویلی، نو یا در حد نو باشند. از پذیرفتن کتابهای کهنه و نیز کتابهایی که نوشته‌هایی در صفحات آنها درج شده باشد، معذوریم. اگر چنانچه لوازم‌التحریر نو هم تحویل فرمایید، استقبال خواهد شد.
۴٫ کسانی که می‌خواهند ستاد اجرایی طرح، خود کتابهای مناسب را تهیه و خریداری کند، می‌توانند ضمن تماس با ستاد اجرایی‌، نسبت به تحویل یا واریز مبالغ مد نظر خود اقدام کنند.
۵٫ به صورت ادواری، گزارشی از چگونگی اقدامات گروه و نام و مشخصات مدارس روستاهای تجهیز یافته منتشر خواهد شد.
۶٫ شماره تلفن‌های ۸۸۳۴۵۲۱۷ و ۸۸۳۱۰۰۵۷ پاسخگوی خیرین محترم برای این اقدام زیبای فرهنگی است.

چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستایی

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

فراخوان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستایی

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

فراخوان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستایی

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی