ایشیق
چئویرن: ایشیق
ترجمه: ایشیق
سسلندیرن: ایشیق

۹۰ سالگی استاد «مفتون امینی» گرامی داشته شد(همراه با تصاویر)
maftoon 90 (1)

به همت مدیریت فصلنامه بین‌المللی ترکی- فارسی «آذری» و با همکاری «انجمن ادبی- فرهنگی ساهر» ۹۰ سالگی شاعر نام آشنای کشورمان استاد «مفتون امینی» در تاریخ ششم خردادماه با حضور افراد خانواده و دوستان نزدیک ایشان در دفتر این مجله در تهران برگزار شد.
در جشن ۹۰ سالگی استاد مفتون امینی جمعی از هنرمندان، نویسندگان، شعرا و دوستداران فرهنگ و ادب از جمله پرویز حبیب‌پور(نقاش)، احمد پوری(مترجم)، ابراهیم دارابی(نویسنده)، حشمت حافظی (صاحب امتیاز فصلنامه آذری)، اردشیر رستمی(گرافیست)، حسن صانعی(عضو کانون نویسندگان ایران)، دکتر فیروز رفاهی(زبانشناس)، دکتر مرتضی مجدفر(نویسنده و روزنامه‌نگار)، ائلدار موغانلی(شاعر آذربایجانی)، سحر بارانی (شاعره آذربایجانی)، سعید موغانلی(شاعر آذربایجانی و روزنامه‌نگار)، علی چاپار(شاعر آذربایجانی)، رامیز تای‌نور(شاعر آذربایجانی)، محمد وطنلی(پژوهشگر اجتماعی)، قنبر سیفی(پژوهشگر ادبیات شفاهی آذربایجان)، علی آغ‌گونئیلی(مترجم آذربایجانی) و حسن ریاضی ایلدیریم(شاعر و سردبیر فصلنامه آذری)، همکاران اداری مجله آذری و دوستان نزدیک استاد مفتون امینی شرکت داشتند.
در این مراسم تعدادی از حاضرین در باره شخصیت ادبی و اجتماعی استاد مفتون امینی سخن گفتند و در بخشهای مختلف مراسم، گروه موسیقی آذربایجانی به رهبری حسین ریاضی و با خوانندگی ابراهیم تفضلی برنامه‌های مفرحی را اجرا نمودند. در پایان، هدیه‌ای که از طرف برگزارکنندگان مراسم تهیه شده بود توسط خانم حشمت حافظی(بهزادی) صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه آذری به استاد مفتون امینی تقدیم شد.
استاد یدالله مفتون امینی یکی از درخشانترین چهره‌های شعر معاصر ایران است. شاعری که بیش از شش دهه در  عرصه‌ی ادبیات ایران حضوری خلاق و بارآور داشته و امروز هم با  تجربه‌ای گران، امید پرفروغ، دید و بیانی نوین و شعر‌های تر و تازه‌اش، افق‌های جدیدی در چشم انداز سرایندگان این سرزمین فرا می‌گشاید.
اشعار آذربایجانی قبل از انقلاب استاد مفتون امینی با عنوان «عاشیقلی کروان» در سال ۱۳۵۷ از سوی انتشارات رفعت تبریز منتشر شده و اخیرا به همت دوستان نزدیک ایشان تمام آثار ترکی آذربایجانی وی با نام «آجی چای» برای نشر آماده شده است.
در زیر تصاویری از جشن نود سالگی استاد مفتون امینی – کار سیاوش جمالی- تقدیم خوانندگان گرامی «ایشیق» می‌شود:

برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار استاد مفتون امینی می‌توان به مقاله‌ی زیر با عنوان «سرایه‌های مفتون؛ صدیقترین آیینه‌ی صدا‌های انسانی» که توسط آقای حسن ریاضی ایلدیریم سردبیر فصلنامه «آذری» نوشته شده و در سایت «ایشیق» نیز در آدرسهای زیر قابل دسترس است، مراجعه نمود:

سرایه‌های مفتون؛ صدیقترین آیینه‌ی صدا‌های انسانی- بخش یکم: زندگی و آثار / حسن ریاضی

سرایه‌های مفتون؛ صدیقترین آیینه‌ی صدا‌های انسانی- بخش دوم: تحلیل اشعار / حسن ریاضی

سرایه‌های مفتون؛ صدیقترین آیینه‌ی صدا‌های انسانی- بخش سوم: ادامه‌ی تحلیل اشعار / حسن ریاضی

سرایه‌های مفتون؛ صدیقترین آیینه‌ی صدا‌های انسانی- بخش چهارم: ادامه‌ی تحلیل اشعار / حسن ریاضی


https://ishiq.net/?p=11150

چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۰ سالگی استاد «مفتون امینی» گرامی داشته شد (همراه با تصاویر)

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

۹۰ سالگی استاد «مفتون امینی» گرامی داشته شد (همراه با تصاویر)

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی

۹۰ سالگی استاد «مفتون امینی» گرامی داشته شد (همراه با تصاویر)

ایشیق
www.ishiq.net

آذربایجان ادبیات و اینجه‌صنعت سایتی